Eerste 2 maanden in Australie!! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Sanne Ruiter - WaarBenJij.nu Eerste 2 maanden in Australie!! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Sanne Ruiter - WaarBenJij.nu

Eerste 2 maanden in Australie!!

Door: Sanne de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Januari 2017 | Australië, Shepparton

Hi!
Hier een update van mijn eerste twee maanden!


Amersfoort, Amsterdam, Hongkong:
Na maanden voorbereiding van mijn dossier, een fantastisch afscheidsfeestje, mijn laatste keren bij werk (appie en tandarts), heel veel lieve woorden van iedereen, en een hele lange vlucht met een dag vertraging in Hongkong, ben ik aangekomen in Australië!

Sydney
Ik begon met een introductie week in Sydney, dat was echt super en overtrof al mijn verwachtingen! Ik had eigenlijk geen idee hoe de week zou verlopen maar ik heb het zo leuk gehad. Ik sliep in het Wake-up hostel (zeker aan te raden) en zij organiseerde elke dag uitstapjes waar je gratis aan mee kon doen. Zo was er een wildlife show, city tour, bondi beach coastwalk en elke avond gezelligheid of feesten in de sidebar. De eerste dag begon ik alleen maar al vrij snel leerde ik m'n kamergenoten en andere mensen van het hostel kennen, iedereen was heel sociaal en ik was elke avond te vinden in de bar. Veel contacten aan overgehouden en ook een paar vrienden die ik opnieuw ga ontmoeten in Melbourne (backpackers en andere au-pairs). Ik had nog nooit eerder geslapen in een hostel en hoorde wat gekke verhalen over hostels maar het beviel mij eigenlijk heel goed, het was zo leuk om alle verschillende verhalen van iedereen te horen waarom ze hier in Aus zijn en ik denk dat ik me daarom ook nog geen moment alleen heb gevoeld.
In Sydney heb ik onder andere heel veel parken en tuinen gezien, 7 verschillende stranden waaronder Bondi Beach en natuurlijk Sydney Opera House en een wandeling over de Harbour Bridge. Op donderdag en vrijdag hadden we met een groep aupairs anderhalve dag introductie van onze organisatie AIFS. Ze leerde ons onder andere EHBO voor baby's, ideeën voor activiteiten, en we hebben heel veel tips gekregen. Ook ingeburgerd met een Australische pinpas en simkaart dus ik was er helemaal klaar voor!



Melbourne, Shepparton
Na deze fantastische week werd ik op het vliegveld van Melbourne opgewacht door een lief klein schattige meisje in een roze jurkje die me herkende en mij meteen begon te knuffelen genaamd Meridith (2 jaar). Naast haar stond moeder Ingrid met de kleine baby's Eli en Ruben (ondertussen 10 maanden oud). Na een lekkere lunch op het vliegveld zijn we naar hun eigen restaurant + cafe + eventruimte gereden (zo mooi!) waar vader Ed aan het werk was. Wat een lieve familie! Ze (we) wonen in een klein stadje Shepparton. De eerste week hebben ze me betrokken in het gezinsleventje en het was leuk om te zien dat ze probeerde me thuis te laten voelen en mij ook behandelen als een familie lid. Ze hadden een etentje georganiseerd (mijn eerste Australische barbie!) voor de staff van het restaurant. Zo zat ik opeens met 7 Australische meiden aan tafel met de zelfde leeftijd, zo leuk! Hierdoor had ik ook meteen nieuwe contacten en vriendinnen erbij en via hun heb ik weer andere mensen leren kennen. Ook had ik toen ik nog in Nederland was een Facebook groep gevonden met wat andere aupairs in Shepparton, die had ik dus op eigen initiatief opgezocht en zo kwam ik ook bij mijn eerste Australian Horse racing day. Wat was dat bizar, iedereen was compleet in style met hoeden, jurken en het vip gedeelte nog op hoge hakken. Wel heel leuk om een keertje mee gemaakt te hebben en ook nog een verborgen talent ontdekt nadat ik heel wat winst gemaakt heb met het wedden op de paarden, of gewoon: geluk...

Het au-pair leven
Het oppassen bevalt me heel erg goed. Meredith en ik hebben een super goede band, we doen veel leuke dingen samen en het is mooi om te zien dat ik haar daadwerkelijk dingen kan leren en dat ik de kinderen zie opgroeien nu ik hier woon. Ik probeer elke dag een leuke activiteit te bedenken voor Meri wat ook nog te doen is met de tweeling erbij. Zo hebben we een papieren kerstboom gemaakt, veel koekjes en oliebollen gebakken, parken en speeltuinen bezocht, veel hutten gemaakt en verstoppertje gespeelt etc. Het oppassen heeft nog geen moment als 'werken' gevoeld. Meri is dol op me! Elke ochtend begint mijn wekker met een klein stemmetje wat vraagt aan de ouders: 'Where is Sanne gone?' (het Engels van een twee jarige is soms best lastig maar meestal begrijpen we elkaar wel). Vervolgens klopt ze op mijn deur en wacht tot ik uit bed kom door ondertussen muziek te maken of met haar speelgoed te rammelen. De kleine tweeling is te schattig, gek om te zien dat toen ik hier kwam ze nog amper konden kruipen, geen tandjes hadden en alleen maar vloeibaar baby voedsel kregen en nu na 2 maanden grijpen ze elk moment om te kunnen staan (en vervolgens heel vaak vallen), nu beide al 3 tandjes hebben en bij elke maaltijd zichzelf willen voeren (gevolg: eten overal en vaak outfits veranderen). Soms als ik met de 3 kids op stap ben krijg ik veel aanzien en veel complimentjes van voorbijgangers maar het voelt eigenlijk vrij relaxed en vertrouwd. Het is best een grote verantwoordelijkheid met drie kleine kinderen maar ik heb ik er nog geen moment moeite mee gehad.


Mijn dagelijkse leven
Dat ik het zo ontzettend naar m'n zin heb komt onder andere door de leuke familie en ook omdat ik een eigen vriendengroep hier heb. Ik voel me meer dan welkom. Als ik bijvoorbeeld het restaurant inloop van Ingrid en Ed komen er altijd wel een paar meiden die aan het werk zijn naar me toe om mij een knuffel te geven en een praatje te doen. Het leuke is dat ik echt meegenomen wordt in het Australische leven. Zo anders dan als je alleen op vakantie bent en niet in contact bent met de inwoners. M'n vrienden nemen me mee naar alle mooie (niet toeristische) plekjes, ze weten precies waar alles zit en soms stappen we gewoon in de auto voor een mooi ritje. Ook hebben ze een bucketlist gemaakt met dingen die ik gedaan moet hebben voordat ik Shepparton verlaat en het meeste heeft te maken met goon (de goedkope Australische wijn uit een doos haha). De uitstapjes doen we vooral in Tom's auto, een kleine rode jeep. Zo rijden we zonder dak door de prachtige uitgestrekte natuur met de muziek aan, zonnebrillen op en natuurlijk de petjes tegen de zon. Alleen al de rit is altijd genieten en dan eindigen we altijd ook nog op een mooi plekje. M'n favoriete plekjes zijn Gooram watervallen en een plekje waar we altijd zwemmen in Kialla West in de rivier. Ook nog een nachtje gekampeerd in de open lucht onder de sterrenhemel. Alles is hier zo relaxed. Wat iedereen al van te voren zei over die Australiërs met hun: 'No worry's' herken ik bijna in alles. Iedereen geniet hier van het leven en ik denk dat er misschien 1 iemand van mijn vriendengroep (ong 10man) is die naar uni gaat, de rest heeft dus allemaal een tussenjaar en is aan het werk of heeft reis plannen. Super handig voor mij zodat ik altijd wel iemand kan vragen om wat te gaan doen als ik me verveel. Over vervelen gesproken, ik heb mij nog geen moment verveeld. Ik heb heel veel vrije tijd en heb vaak 3 dagen in de week vrij en ik ben altijd wel bezig. Rondje hardlopen langs de rivier, zwemmen, uitgaan, gemiddeld 2 of 3x per week uiteten voor ontbijt of avondeten, reisplannen maken, met vrienden zijn, uitstapjes bijvoorbeeld wildlife park, strawberry farm of Melbourne met het gezin en ga zo maar door. Geen tijd om mij te vervelen! (En om deze blog eerder te schrijven haha).


Melbourne
Mijn woonplaats Shepparton is ongeveer 2 uurtjes rijden naar Melbourne wat voor Australisch begrip echt niks is. Ik ben al een aantal keren naar Melbourne geweest en heb ik een prachtig appartement geslapen met uitzicht op alle highlights van de stad. We hebben Skyhotel/Skydeck bezocht, Royal Botanic gardens, Art centre, Federation square en meer. Ook ben ik met Ed en zijn zus naar Australian Open geweest! Dat was echt heel gaaf, super groot evenement en de sfeer was super.

Kortom: de tijd vliegt voorbij en het is hier top! Een tweede filmpje komt binnenkort weer en een nieuwe blog en foto's zien jullie wel weer eens verschijnen.

  • 01 Februari 2017 - 19:53

    Afke:

    Hey lieve Sanne, wat heb ik genoten zeg van je reisverslag, super leuk om het te lezen. Ben blij dat je het zo naar he zon hebt. Heel veel plezier nog hoor. Dikke kus

  • 01 Februari 2017 - 20:44

    Sietske:

    Wat een prachtige belevenis Sanne! Mooi verslag hoor! Super leuk om te lezen. Kijk alweer uit naar je volgend verslag! Lekker genieten en veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Sanne

Hoi! Op deze blog kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Ik ga zes maanden als aupair aan de slag en daarna een maand rondreizen!

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 83045

Voorgaande reizen:

27 November 2016 - 28 Juni 2017

Australië!!

Landen bezocht: