Blog 2! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Sanne Ruiter - WaarBenJij.nu Blog 2! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Sanne Ruiter - WaarBenJij.nu

Blog 2!

Door: Sanne de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 April 2017 | Australië, Shepparton

Na meer dan 2 maanden is hier dan eindelijk mijn tweede blog!

Australie maand 3 en 4
Waar te beginnen, zoveel mooie dingen gemaakt in de afgelopen maanden! Maand februari stond in het teken van rondreizen en maart was lekker in Shepparton en genieten van het mooie weer, m’n vrienden, mijn gastfamilie en mijn ‘gewone’ australische leven.
Ergens begin Februari ben ik in m’n eentje naar Melbourne gegaan waar de grote roadtrip begon. Eerste nachten sliep ik in het appartement van Bridget’s zus, nu al handig om hier een sociaal netwerk te hebben. Ook heb ik Gemma weer gezien die ik ontmoet had in Sydney, zij is au-pair vlakbij Melbourne en we hebben nog veel app conact. We zijn naar de Victoria Night market gegaan en hebben heerlijk gegeten en bijgekletst over ons fantastische ‘au-pair’ leventje. ’s Avonds ben ik nog even met de tram naar St Kilda beach gegaan voor zonsondergang en de volgende dag kwamen pap en elbrich mij bezoeken in Melbourne! Het was grappig om hun rond te leiden in Melbourne omdat ik mij al helemaal thuis voel in Melbourne. Heel gek om ook weer Nederlands te praten. Pap vertelde mij ook dat ik ’s nachts praat in mijn slaap in het engels, hoe gek!

In Melbourne begon dus DE ROADTRIP. Kan moeilijk alles vertellen maar ik ga proberen de hoogtepunten eruit te halen. De reis ging als volgt:
Paar dagen city trip in Melbourne  Camper ophalen en rijden via lorne naar de great ocean road  grampians  Shepparton  Sussex
Dat zijn alleen wat grote ‘bekende’ steden/ plaatsen maar de reis was echt super mooi en we hebben nog veel meer plekken gezien dan bovenstaande. We hebben heel wat kilometers gereden maar het was het zeker waard want dat is de enige manier hier in australie om veel verschillende landschappen en het echte australie te zien. We begonnen in de grote drukke stad, vervolgens langs de mooiste stranden tijdens de great ocean road, door de bergen bij de grampians, uren rijden door de desert en door de middle of nowhere onderweg naar shepparton en eindigen bij het witste strand van de wereld (bij jervis bay). Heel veel verschillende landschappen dus.

In Melbourne alle high lights wel gezien en we hadden ook genoeg tijd om lekkere biertjes te drinken, naar het strand te gaan en te relaxen. Beetje cultuur gezien (state library, art gallery). Ook had ik pap op zijn verjaardag kaarten gegeven voor een rondleiding in het cricket stadion wat een van de grootste stadia van de wereld is, best indrukwekkend.
Onderweg met de camper (die echt enorm groot en luxe was!!) lekker meezingen met nederlandse muziek (eindelijk!) en genoten van het uitzicht. ’s Nachts slapen op prachtige campgrounds, en wakker worden tussen de kangeroes, aan zee, aan een beekje of tussen de bergen.
Op de great ocean road reden we langs prachtige stranden, hebben we op hele toffe plekken gekampeerd en moesten we zelfs een keer omkeren en een lange (dezelfde weg) terug omdat de enige weg waar we heen konden ‘not suitablef for campers’ was. Haha! Sta je dan. Onderweg naar de grampians gelukkig wel op de goede wegen als vraag je je soms af of het toch geen 4x4 weggetje is. Vroeger zat ik in de auto en vroeg ik ‘zijn we er bijna?’ omdat de vakantie toen pas echt begon als je op bestemming was. Maar reizen door australie met een camper is een en al vakantie. Onderweg de kangeroes spotten (gelukkig nog geen een aangereden) en zo kwamen we bij de grampians. Ik denk dat ik dit het meest indrukwekkende vond van onze roadtrip. Hikes gelopen, 6 uur opstaan voor zons opgang (jammer dat het bewolkt was, gelukkig keken we wel de goede kant op he pap!) en genieten van de eindeloze natuur. Nog een typische backpack fotootje gemaakt on top of the world en veel prachtige wilde dieren gezien. We zijn ook in een aboriginel centre geweest en gelezen over de cultuur, een boomerang geschilderd (je bent toerist of je bent het niet) en eigenlijk ben ik meer geinterreseerd in de aboriginels dan ik had verwacht. Een goede vriend van mij hier heeft gewerkt met aboriginels vlakbij Darwin waar zijn vader woon en hij gaat daar aan het eind van mijn aupair periode misschien weer heen voor een aantal maanden. Al uitgenodigd om daar langs te komen voor een aantal weken dat zou heel gaaf zijn, nog maar even kijken of het allemaal mogelijk is.
Back to the trip: Na het mooie grampians zijn we afgereisd naar het beruchte dorpje Shepparton! Mijn gastgezin was al onderweg naar sussex die gingen we daar ontmoeten dus we hadden het huis voor ons alleen. Voor mij niet het meest spannende deel van de trip omdat ik hier woon maar het was toch gek om pap en elbrich hier te hebben al was het maar voor 1 nacht. We hebben fietsen gehuurd (haha ik word altijd al raar aangekeken als ik in m’n eentje op m’n mountainbike rond fiets) maar de fiets was toch handig! We hebben al mijn favoriete plekjes bezocht en we zijn nog met bridget en tom in zijn 4x4 door de bush gereden naar de river wat nog steeds heel gaaf is.

Van Shepparton via de ‘snowy’ mountains naar Sussex inlet/ Jervis Bay. In de snowy mountains heel veel bloedneuzen vanwegen het hoogte verschil maar het was het waard, want waar we daar belandden om te slapen was de aller mooiste plek. Aan een beekje, tussen honderde kangeroes, stilte, vogels en natuur. Foto’s zeggen natuurlijk meer dan dit verhaaltje. Van de bergen weer naar het strand bij sussex beach. Dat is waar ik verder ging met mijn host family voor nog 8 dagen vakantie en pap en elbrich verder reisde naar Perth. Nog een dolfijnen boot trip gedaan met z’n allen, australische barbie gehad met wat lekkere wijn en toen afscheid genomen van pap en elbrich en nog genoten van 8 andere vakantie dagen met mijn gastgezin. De kinderen waren voor het eerst op het strand en ze vonden het fantstisch. Zo schattig. Ook hadden Ingrid en Ed een oppas geregeld voor 1 dag zodat we 1 dag met z’n drien op pad konden. We hebben gesupt (standup paddle surfing) en ze namen mij mee naar het meeste luxe restaurant voor lunch ooit. 4 gangen diner met flessen wijn en alles erop en eraan haha! Ze waren hier heen geweest na hun bruiloft en wilde graag nog een keer terug. Onderweg terug naar shepp weer via de snowy mountains gereisd en daar in een 11 personen huis geslapen met z’n 3e en de kids, wat leek alsof het uit een tijdschrift kwam zo mooi.

Het rondreizen was fantastisch maar het dagelijks leven hier blijft ook genieten. In Maart lekker in en rond shepparton gebleven en veel leuke dingen gedaan met mijn vrienden. Elke week uit gaan en ben begonnen met 3x hardlopen in de week. Tweeling ondertussen ook jarig geweest en nu 1 jaar zijn. Ook druk bezig geweest voor selectie voor studie maar zal daar in de volgende blog over schrijven. Ondertussen ook alweer aan het plannen voor mijn laatse anderhalve maand rond reizen en natuurlijk komt mam nog 3 weken op bezoek en gaan we een mooie rondreis maken.

LIEFS

  • 04 April 2017 - 13:18

    Manon - Activity Int.:

    Woow, wat veel gezien en gedaan zeg! Supergaaf!!
    Tijd gaat snel.. Blijf lekker genieten!! Groetjes Manon - Activity International

  • 04 April 2017 - 13:36

    Erik:

    Wat weer mooi verteld, dochter! En wat hebben we het leuk gehad!

    Lekker nog twee maanden thuis in shepparton en daarna nog mooiere belevenissen met mama en alleen! Geniet!!

  • 12 April 2017 - 12:06

    Petra:

    Klinkt geweldig allemaal Sanne! Geniet nog lekker, ook met je moeder, de laatste paar maanden!!

Tags: Roadtrip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Sanne

Hoi! Op deze blog kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Ik ga zes maanden als aupair aan de slag en daarna een maand rondreizen!

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 2266
Totaal aantal bezoekers 83062

Voorgaande reizen:

27 November 2016 - 28 Juni 2017

Australië!!

Landen bezocht: